Lång dag!

Godkväll på er!

Har precis lagt mig i sängen efter en lång dag. Har jobbat mellan kl 7:15-16:30 och sedan hade vi så kallat husmöte ikväll mellan 17:00-20:00, så det blev en heldag på jobbet idag! En lång sådan...
 
Väl hemma nu ikväll åkte vi till ridhuset med hästen som flyttade hit i lördags. Kollegornas reaktion när jag sa att vi var tvungna att sluta kl 20 och inte gå över tiden, för att jag skulle åka med en häst till ridhuset efteråt var "är du inte klok människa?!? Du har varit här sen kl 7 i morse!!". Jag svarade lite lätt retligt att det är så vardagen ser ut får sånna inom ridsporten, sånt där folk som vinner jerringpris och sånt ni vet, vi jobbar dygnet runt och sliter får våra framgånger ;) haha åhh vad jag njuter av denna hets!!
Aja, jag och den nya pållen gjorde vårt första ridpass tillsammans idag vilket gick jättebra! Den ska sättas igång här efter en skada så vi tar det lite lugnt och bygger upp långsiktigt efter en plan som satts ihop tillsammans med veterinär och hästägare. Imorgon får den gå samma sak och sedan får den vila på lördag och återhämta sig lite medans jag är iväg på annat! :D 
 
Imorgon väntar jobb för min del mellan 9:00-17:30, kul fredag när de flesta andra slutar tidigt istället ;) men jag ska inte klaga, jag har rätt bra tider ändå på jobbet och stänger bara var 3e fredag.. Men det hade varit skönt med en kort och tidig dag imorgon efter denna veckan, men snart är det helg vilket blir skönt!
 
Igår var jag ju på hoppträning också med Chicca för Svante. Gick finfint och hon skötte sig väldigt bra för att inte hoppat särskilt mycket det senaste utan mest gått lydnad och styrka över cavalettis. Vi är på rätt spår och ska i stort sett bara höja ribban på alla krav ett snäpp till fram tills nästa träning om lite drygt 2 veckor, så det blir kul att se vad Svante säger då :D 

Kommentarer
Elin

Roligt att det gick bra med nya hästen! Kan känna igen det där haha, vi hästfolk är bra galna ändå :P

2017-01-23 @ 22:00:48
URL: http://liveloveride.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON