Min bekantskap med nya hästar

Nu har det ungefär gått en månad sedan jag offentliggjorde mig som numera företagare, och marknadsförde lite smått på facebook att jag tar emot mer ridjobb.
 
Efterfrågan och allt positiva bemötande var större än väntat och efter det har jag minst sagt haft fullt upp, vilket såklart är jätteroligt! :D 
 
Jag har sedan dess mött en hel del nya bekantskaper, både på 2 och främst 4 ben. Det är en utmaning i sig att ha ca 8 nya hästar i träning som är helt olika i sig, men också i ålder och utbildning.
 
 
Hur tänker jag då när jag sitter upp på en ny häst?
 
De första ridpassen försöker jag inte "ändra" på så mycket. Jag har ju i och för sig ingen aning om hur hästen brukar ridas, men man känner ganska fort vad hästen är van vid och framförallt hur den gillar att arbeta. Antingen är den ambitiös eller tvärtemot, och har lite väl mycket egna idéer ;) jag brukar inte göra så mycket utan mest jogga runt för att lära känna varandra och att det sker på mina villkor, utan att ställa några ansträngande krav. Vi ska hitta en trevlig kontakt och se vart vi har varandra.
 
Nu, efter några ridpass ihop, har jag däremot börjat ställa krav och kommit till ett helt annat slags arbete. Jag har en plan för varje häst och oavsett vad hästen gör om några månader så vill jag ha gjort ett bra jobb som jag stolt kan visa upp. 
 
Detta verkar både jag, ägarna och framförallt hästarna gilla. De känns väldigt trevliga allihop faktiskt och vi börjar gå mot "rätt håll" vilket känns jätteroligt! :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON