Fina hästar!

Då var det lördag kväll och jag spenderar faktiskt kvällen i soffan och framför melodifestivalen, tro det eller ej ;) har inte sett ett avsnitt av det men några låtar har man ju hört på radion och vissa är ju till och med riktigt bra!
 
Annars har jag haft en väldigt lugn dag idag. Det började med löshoppning med Doris i förmiddags, och massor guldstjärnor till henne!! Duktig i släpet när vi körde, väldigt duktig när vi väl lastat ut, hoppade bättre än vad hon tidigare gjort och superlugn i släpet på vägen hem! Så skönt när de funkar bra i släpet, vi har ju haft lite jobbigt med det med just Doris så det är en lagom skön klump i magen under färden.. Men skönt med ännu en bra färd med sig i bagaget! :D 
 
 
Doris från vårt senaste ridpass.
 
Chicca har också skött sig super de senaste dagarna, hon känns riktigt fin och det jag skrev sist om att vi behöver något pass till för att rida bättre i ett hoppnings-tempo har gjort sitt nu! Äntligen har jag en häst i ramen mellan hand och skänkel som man kan börja arbeta lite mer ordentligt med, härlig känsla! Nu börjar hårdträningen mot sommarens mål. :D 
 
 
Imorgon väntar tävling för min del i Vetlanda. Ska rida 90cm och 1m med en annan häst så det blir en kort dag där. Därefter väntar kalas och middag och till sist ska jag hoppa Chicca och lite andra hästar. Väldigt bra avslut på helgen med andra ord! hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON