Redan februari

Okej, januari brukar ju vara en lång månad men årets januari må vara den kortaste i historien!! Vart tog den vägen? Och tanken på att snart har halva februari också rusat förbi gör mig typ rädd... alltså vart tar min tid vägen och varför har jag så mycket att göra hela tiden?! haha
 
Det är mycket nu ska ni veta... Hästar som ska ridas, tävlingar ska planeras in, utbildningshästar som kommer och går, husbygge och bygglov och kök och skog och vatten- och värmeborrning och allt vet vad....och så sitt vanliga arbete och livet där emellan :D  ja man kan nästan tro det är ett skämt men det är precis så livet ser ut just nu! hehe
 
 
Nej men som ni kanske förstår... det är fullt ös just nu och ändå har inget av ovanstående dragit igång riktigt än. I alla fall inte av tävlingsbiten och husbygget. Men det kommer, och jag vill vara så förberedd det möjligtvis bara går att vara ;) men ni kanske får leva med att jag kikar in här titt som tätt och andas lite.... 
 
Hästarna här hemma funkar fint. Chicca börjar komma igång riktigt ordentligt, vi har gjort några dressyr och hoppträningar nu i januari och vi känns på gång!
Recycle börjar komma igång lite mer och hon känns, ja... överlycklig!! hehe. Pigg och glad och än så länge väldigt fräsch. Så vi fortsätter att jobba på sakta framåt så får tiden utvisa hur hon känns helt enkelt. 
Doris har lite vila ännu men tanken är att hon ska igång nu mitten på februari igen. Hon verkar vara trött på livet "vila kropp och knopp" så hon blir nog nöjd över att börja jobba lite snart.
 
 
Nu inväntar jag en av årets höjdpunkter - Göteborg Horse Show och tävlingsdebuten för året :D Det blir Chicca och jag som åker till Ljungby första helgen i mars och årsdebuterar, längtar!! 

Kommentarer
Vendela

åhhh kul med årsdebut!!

2018-02-17 @ 15:30:40
URL: http://vendelaasplund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON