Oj vilken helg det blev!

God kväll på er 🌸 
Tänkte sammanfatta veckan lite! Helgen började inte direkt som planerat... i torsdags var jag på pay & jump med 3 hästar vilka alla skötte sig finfint! Dock när jag väl var hemma igen och alla kvällens sysslor var avklarade inser jag att jag ätit endast en banan sedan lunchen på jobbet kl 11... nu är klockan närmre 22 och jag går in vrålhungrig för att äta. En halvtimma senare vänder sig allt i magen och jag får spendera ungefär halva natten på toaletten... 
Blev sängliggandes hela fredagen helt slut och trött i kroppen, ja ni vet ju själva hur man mår i kroppen efter en sådan urlakning... det enda jag ställer in mig på är att vara kry nog tills lördagens 3 årstest! Det bara SKA gå. Jag sa till min familj och hästägare att det är vad jag ska göra på lördagen, jag kan sova resten av dagen men att visa två hästar och rida en - ja det bara ska jag klara av. 
Sagt och gjort, igår styrde vi mot Värnamo i värmen och hem åkte vi med två diplom!! 🌟🌟🌟 vilka superstjärnor! Tarbilou e. Balou, som jag hade hos mig på inridning i höstas och som jag hjälpte till att visa, hoppade till sig diplom. Och Zalinn e. Zaladin som stått här de senaste 2 månaderna för inridning och matchning mot 3årstestet fick gångartsdiplom och var även dagens högst bedömda bland de! 😃 dessutom ett halvt poäng ifrån hoppdiplom så det var lite retligt. Men mycket nöjda ändå såklart!! 
(null)


Dagen avslutades sovandes i soffan för återhämtning och sedan lite riktig mat på kvällen efter två dygn med lite vitt bröd och drycker av olika slag. Hehe

Idag har jag varit i norrahammar med ett gäng men tyvärr lite stolpe ut i alla klasser. Tror dels värmen tagit ut sin rätt att den lilla sista energin inte fanns där hos både mig och hästarna, men till största del min ork som försvann där någonstans natten till fredagen... sov hela bilfärden hem så det förklarar en del... bra med rutin ändå för hästarna då just de inte varit ute på ett tag, så det är bara att ta med det i bagaget tränade vidare och blicka framåt! 💪🏼

Nu väntar sängen för min del... imorgon är det heldag med jobb och sedan ska jag försöka rida så mycket jag hinner på kvällen! På tisdag är det träning för Sofia och till helgen väntar tävling i Växjö 🐴 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON