Sommarvärme och dålig uppdatering

God kväll på er! 
Nu var det så längesen jag skrev något här igen... det är minst sagt fullt upp i mitt liv just nu (min ständiga ursäkt till allt haha) men det är verkligen så... 
På jobbet är det full rulle och hästar finns det att rida så det räcker och blir över! 😃
Chicca känns väldigt trevlig att rida just nu. Hon känns mycket starkare och genomarbetad i sin kropp tack vare bästa Sofia som drillar oss var och varannan vecka i markarbetet! Hon har några veckors uppehåll från tävlingarna nu då det bara existerar 3-åringar i min kalender under några helger men nästa helg är vi tillbaka på banan igen! Jag är riktigt revansch-sugen då vår senaste start resulterade i en kanon-ritt tills ett missförstånd uppkom och jag flög i backen.... så det ska bli härligt att försöka göra om det misstaget 💪🏼 Doris har utvecklats jättemycket under de senaste veckorna och vi har börjat se efter lite pay & jump att komma ut på framöver innan det blir några lugnare veckor för hennes del efter midsommar.  Recycle är inte hemma för tillfället då jag istället har en 3-åring på inridning och matchning mot 3årstest, men jag har försökt få till lite ridning på henne under veckorna så när hon kommer hem till helgen nu igen så hoppas jag att vi snart kan rida som vanligt igen ☺️

Med vårt husbygge går det full fart framåt, min Linus är minst sagt fantastisk! Igår var det en stor dag för då stod det gjutning av plattan på agendan! Gick finfint så nu ska det snart börja byggas på riktigt, känns ganska overkligt om jag ska erkänna... Hehe 😍
(null)


Nu sitter jag och njuter av sommarkvällen! Det känns helt otroligt men samtidigt lite skrämmande att vi kan ha sånt här väder i Sverige, under så lång tid och i maj månad(!) Jag är ingen expert på klimatproblem så anledningen till vädret sätter jag mig inte in i, istället passar jag på att njuta och fortsätta jobba på ryttar-brännan 😎☀️☀️
(null)


Nu är det dags för lite kvällskaffe och sedan blir det sängen för min del. Imorgon väntar pay & jump på ridklubben och jag har 3 hästar till start. 
Ha de gott så hörs vi snart igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON