September

Oj vad tiden går snabbt! Var längesen jag var inne här och blir lika förvånad varje gång över att jag har besökare här varje dag! Ni är otroliga som antaligen hoppas på en uppdatering här, och så är jag sämst på att uppdatera... Bra kombo, eller inte Henny... Skärpning!
Senast jag skrev här var jag sjukskriven och gick med gipsad handled. Den gick ju helt av i en ridolycka tidigare i våras och prognosen såg till en början inte så god ut, men nu några månader senare är den helt återställd! Så otroligt tacksam över att ens kropp kan läka så bra. :D 
 
Hela sommaren har passerat och den har inneburit häst, tävlingar, lite semester, mycket jobb och en del trädgårdsfix.
Hästfronten har flutit på bra. Chicca och Doris har tävlats med framgångar. Chicca har tagit placering i 130 och Doris har debuterat 120 i år felfritt som 5åring. Vi har några få tävlingar kvar inplanerade för året men det märks att säsongen börjar dra ihop sig snart. Recycle har tillbringat hela våren och sommaren på seminstation men tyvärr tyvärr är hon inte dräktig efter många försök och hingstbyte. Lång historia med ett tråkigt slut tyvärr... Vi får hoppas på bättre lycka nästa år!
Bob och Trash har vuxit och blivit äldre. Bob har börjat hoppas in lite nu, vi har tagit några få språng hittills och det har gått mycket bra. Trash ska snart påbörja sin inridning men går ännu på bete och har det gott. :D 
 
Doris från vår första 120cm ihop!
 
Det har varit en del kundhästar och elever i träning under året också vilka alla har utvecklats. För att nämna någon har Atlantic Princess debuterat 120 och Bill, 4 år, ska till helgen debutera på lokal tävling. Det är sååå kul att se hur både elever och hästar utvecklas framåt och att få vara en del av deras resa!
 
Hemma hos oss i huset har vi börjat komma till ro ordentligt. Trädgården är "färdig" för i år, vi har fått mycket hjälp av våra familjer så nu är gräset sått och vi väntar egentligen bara på att det ska komma upp lite gräs och börja växa lite inför nästa år.
 
Bild från dagen gräsfröna såddes!
 
Framåt blir det lite tävlingar, till helgen väntar Kalmar och NorrahammarTaberg för min egna del. Ska också hinna med att träffa lite kompisar på lördag kväll och köra gocart bland annat. Kul kul! Om några veckor väntar dessutom Jönköping Horse Show och jag är huvudfunktionär där i år :D  ett nytt och spännande uppdrag men jag har ju varit med några år där nu så det ska jag nog klara utav hoppas jag! Vill ni vara med som funktionärer där så kika in på länken här och anmäl ert intresse vet jag!
https://jkpg.com/sv/jonkoping-huskvarna/bli-funktionar/
 
Nu ska jag hoppa i ridbyxorna och ta med mig Chicca för hoppträning för Louise Wemlerth. Första gången jag rider för henne idag! Känns inspirerande och kul med nya ögon på sig och förhoppningsvis många bra tips att ta med sig framåt.
 
Vi hörs förhoppningsvis snart igen! Ha det så himla bra tills dess.

Kommentarer
WilliamInege

OVI arrests need all of the guru tricks most used in criminal defense trials. Defending a DWI begins with acknowledging not any of your constitutional rights are violated. Because law enforcement is in direct contact with you, while they are basically the single witness all of the time, the directives and procedural conduct is of the essence. We all make mis haps, and the law are no no exception to the rule. The event happens with reasonable accusation which will progress to obvious cause. For example, you get pulled over for speeding at 5 a.m.. The officer takes regular suspicion that you has created a moving violation, swerving. then, when the law enforcment begins to start visual communication or leans in closer to your automobile, he will utter you posess watery eyes, or there is an smell of beer. This raises the reasonable intuition of speeding to providing a police probable cause that someone may be driving while intoxicated. 80% of cops will say smell of liquor, blood shot eye balls, or sloppy talk. Law enforcement may usually elaborate you are rumaging around getting your drivers license and proof of insurance in your hand. Now a person is likely commanded to step out of a automobile and do universal field sobriety tests. Those are SFST’s are learned under NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) standardizations and need to be assumed per instruction. If you do go through the checks, the police officer will make mistakes that can have the test, or tests disregarded from evidence. Factors such as physical disabilities and optimal situational conditions can be integrated amoung the results of your check. (i.e. you can’t do a hop on one leg and turn test on uneven pavement). A person will also take a breathalyzer tests. There are irregularities in these machines also, after all they are technolgo that need maintenance and specialized training on hours a week. The arrest is captured from the time the officer activates their red and blues. It is through this captured evidence we are able to inform an learned idea on the cops administration of the checks, to the clients ability taking the checks. Whether you give an OK to the checks or not, you can go to big house. If you have been incarcerated for OVI or any criminal charges or know some one who needs a criminal defense Attorney visit my website rgiht here [url=https://www.bouchardcincinnaticriminalduiattorney.com/practice-areas/diversion-and-drug-court/][color=#000_url]cleves criminal lawyer[/color][/url] Have a great day

2022-07-22 @ 07:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON