Nu händer det grejer

God kväll på er!
Är så glad att jag hann komma in här ikväll och skriva några rader. Det händer så mycket nu så jag vet inte riktigt vart jag ska börja, men jag ska försöka hålla mig kort. 
 
Om vi börjar med vårt husbygge så går det undan nu! Grävaren ska komma efter påsk är tanken så det har ännu inte börjat byggas, men det är sååå mycket pappersgrejer nu och beräkningar av material och leverantörsbesök och beslutfattande. Det är mer min bästa Linus som håller i det mesta just nu känns det som då det är han som kan sånt där, men jag försöker hjälpa till så gott jag kan med beräkningar och samtal och lite annat. Längtar bara tills att är helt hundra bestämt och vi kan börja följa planen och bygga istället :D snart så!
 
Hästarna börjar komma igång mer och mer. Chicca har gjort sin andra tävling för i år nu i helgen i Värnamo, mera avslappnad än i Jönköping men vi har fortfarande inte hittat formen på tävling... inomhus har heller aldrig varit vår specialitet så kämpar på och längtar till utomhussäsongen!
Hade med 3 till hästar i Värnamo som alla skötte sig strålande inne på banan, men var kanske lite väl pigga och glada när vi red bland alla andra hästar hehe... Säsongsdebut för alla tre så det är väl helt föreståeligt i och för sig ;) resultatet blev 5 felfria ritter och en med 4 fel så vi var mer än nöjda med dagen!
 
Doris och Recycle börjar komma igång lite mer och Doris var i helgen iväg på lite miljöträning i "grannridhuset". Lite tittig till en början men skötte sig suveränt för att aldrig gjort något liknande i livet tidigare! Hon ska snart få åka iväg igen och göra samma sak för att repetera lite, nyttig träning för henne. 
 
 
Nu ska jag ut och kvällsfodra och sedan väntar sängen... Skönt med lite kortare arbetsvecka både denna och nästa vecka, känns som om det passar mig och min kropp bra just nu!
 
Vi hörs snart igen :D  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON