Disktriksmästerskap

Tänkte berätta lite om mina tankar angående disktriktsmästerskapen i Småland.

Jag kollade lite igår på årets startfält, där det är endast 19 ekipage anmälda bland seniorerna och 26 stycken bland juniorerna.
Jag reagerade ganska starkt över det lilla startfältet. Tycker faktiskt det är väldigt tråkigt att endast så få är med och slåss i ett mästerskap!
 
Jag vet inte hur många ryttare som rider på 130-nivå i Småland, men det är betydligt fler än såhär i alla fall!
 
Minns när jag och Kotten vann ett brons bland juniorerna år 2009!
 
Vad jag även kan minnas av det mästerskapet är att vi nog var ca 20-25 som gick till final, vilket innebar att vi kanske var runt 50 som red kvalen. Det var i alla fall betydligt fler både bland juniorer och seniorer, då tävlingarna höll på tills det blev mörkt på kvällen!

Kommentarer
Elin

Ljungby Ryttarspel är helgen efter DM:et och har nog gjort att de bästa småländska ryttarna inte är med på DM:et utan valt denna tävl. istället. Trist då en vinst i år inte blir riktigt samma trofe kan jag tro:-(

Svar: Ne precis.. Det är lite tråkigt att det blivit så bara.. Ne, det tror inte jag heller att det kommer bli!
Henny Vinlöf

2012-08-31 @ 09:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON