I´m so grateful

Vår resa tillsammans, den är helt otrolig.
 
 
Den började när jag var 15 år och du var 7 år.
Jag hade tidigare ridit och tävlat min c-ponny upp till MSV B hoppning, och du hade startat 4 starter på lokal tävling.
Min mamma röstade på dig, för du verkade vara en perfekt första stor häst. En snäll, inte särskilt stor, lugn och trygg med någorlunda kapacitet.
 
 
Men, du var så mycket mer!
 
 
Efter ett år tillsammans hade vi startat 120. Vi hade otroligt många placeringar och vinster.
Våra 3 första tävlingar tillsammans resulterade i 5 placeringar och en vinst.
 

 
 
Därefter fortsatte det. Vi debuterade allt tillsammans.
Debuterade 110, 120, och 130, samt 135 på banträning.
Vi åkte halva Sverige runt på stora tävlingar för att samla rutin tillsammans.
Satsade mot inomhus-SM mitt sista år som junior.
 
Ja, att sitta på en häst där allting känns möjligt. Det är en otrolig känsla!
 
 
 
 
Tills dagen du gick omkull i hagen, var sne i hela bäckenet och inte kunde galoppera längre...
Det var en lång tid med rehabilitering och styrketräning. Var redo nog för att komma tillbaka till tävlingsbanan, när du blev dålig igen och inte längre kunde kissa...
Sedan gick allting så himla fort. Från den dagen du kom in från hagen och inte kunde kissa, tills två veckor senare då du gick bort efter operationen....
Usch, den tiden var hemsk...
 
 
 
Men, jag är så himla tacksam för att du blev min och för vår fantastiska tid tillsammans. 
Du var det bästa som någonsin kunde hända mig!
 
 
 
Du är den finaste jag mött! 

Kommentarer
Martina

Verkligen en historia som innehar mycket inspiration, såå jäkla duktig du är! Men också bandet man får till en häst som verkligen kämpar för en, det är riktigt fint att läsa om.. Kram!

2012-12-13 @ 17:56:29
URL: http://retardriders.blogg.se
Elin

Jag vet att det fortfarande känns jätte jobbigt efter allt. otroligt fin historia dock med det sorgligaste slutet. Var bara stark, jag vet hur det är, dock var det bara en liten Shetlandsponny men trots det 2,5 år blir längtan bara större och tårarna håller sig fortfarande inte borta. Jag vet inte hur du känner då du hade en sådan framgångsrik häst som du red så bra. Ni två passade så fint. Men jag kan förstå. Hans finns i ditt hjärta och i din ridning för tänk vad du lärde dig av honom! Tänk så positivt du kan. Kram.

2012-12-13 @ 20:09:10
Linnea

Så härligt att starta häst tiden på ett sånt vis! men tråkigt att de slutade som de gjorde.. Ni var så fina tillsammans!!:) Men snart är du där igen!!<3 puss

2012-12-13 @ 21:40:53
Anonym

Hör inte till inlägget. Men... Brukar du raka dina hästar? I sådana fall hur rakar man bäst huvudet/ansiktet? Alltså inte känsel håren.

2012-12-14 @ 00:45:50
lisa

Haha, förlåt! ^^

Jaha, jag vill ha en häst nu till våren, så det blir nog försent endå, om han ska säljas tidigast i sommar :)

Jag började nästan gråta när jag läste inlägget! Sjukt fin häst, som du verkade passa med till 110%! Synd att det slutade som det gjorde.. :<

2012-12-14 @ 12:42:42
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Alicia

Åh, så fint! Blir nästan tårögd...

2012-12-14 @ 15:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON