Koll på läget...

Okej. Har förstått att det är lite rörigt för alla att förstå vilka som är mina hästar och vilka som inte är det...
Så tänkte uppdatera er lite på den fronten!
 
 
Först och främst har jag Lupol.
Han är en valack född 2004 som är min tävlingshäst. Han har dock varit skadad sen i somras pga en överansträngning i hoven. Nu är han på gång igen och formas inför nästa sässong. Då är planen att debutera 130 i vår någon gång.
 
Sedan har jag även Eron.
Det är en valack född 2009 som jag köpte i januari för att ha en häst att "lära mig att rida in". Haha, ja låter kanske lite komiskt men så var det. 
Han har skött sig utomordentligt nästa år och visar sig vara en liten stjärna. Tanken är att han ska säljas nästa år men vi får se lite hur han sköter sig på tävlingar och så...
 
Och till sist har vi lilla Chicca.
Det är ett sto född 2010 som vi köpte för en del av de pengar vi fick ifrån försäkringsbolaget efter att Chiavaris plötsliga bortgång...
Hon håller just på att ridas in och om någon vecka fattar vi första galoppen! En riktigt trevlig häst som matchas inför 3-årstestet nästa år. Håll alla tummar för att allting går vägen!
 
 
 
Utöver dessa har jag även 2 till hästar hos mig, som jag inte äger men som står här för utbildning/inridning som jag får betalt för.
 
 
Den första är Recycle.
Det är ett sto född 2008 som tyvärr dragit på sig lite onödiga skador så hon är väldigt långt efter vad hon ska vara för att ligga i fas som andra i hennes ålder... 
 
 
Och även lilla Lirco står här just nu.
Det är en valack född 2010 som är här för inridning samt matchning inför 3-årstest nästa år.
Han är lite efter de andra 2,5åringarna då ägaren ej har haft tid till honom. Men han är på gång och är förhoppningvis helt redo nästa år!
 

Kommentarer
Sofie

Du glömde en häst Henny, för du rider väl även Emelies häst? :) (som jag inte kommer på namnet på just nu...)

2012-12-06 @ 13:34:12
URL: http://countmeamongyoursaints.blogg.se
Elin A

En sak ä säker, jäkligt fina är de allihopa! De små är stjärnor så behåll Eron med! Liten o kvick, tänk vilken framtid! Säg till om du behöver hjälp vid någon tävling, hjälper gärna till om tiden blir över! ;)

Svar: Japp, säger till i så fall ;)
Henny Vinlöf

2012-12-06 @ 17:31:33
Emelie

hihi, Sant Sofie! Cappe är ju inte med ;) Känns som ni har hur många hästar som helst nu.. haha! Ska försöka hålla koll! :D

2012-12-06 @ 19:35:42
URL: http://lindblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON