Tävlingar 2012

Första tävlingen 2012?
Årets första tävling gick av stapeln i februari i Värnamo med Lupol. Vi red 110 med 0+0fel och 120 med två nedslag.
 

Bästa tävlingen i år? 
Det var nog första tävlingenen vecka efter jag kom hem från Holland där jag jobbade några veckor i våras. Det var Lupols 4e start i 120 och då fixade vi en felfri ritt!
 
 
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du?
I år har jag tävlat Lupol, Cappellini, Velcome Indorado, Waterloo samt Take A Chance On Me.
 
Vad för klasser tävlade du?
Från 70cm (LD c-ponny) till 120 på stor häst.
 
Hur många vinster?
Inte en enda, om man bortser från alla förstaplacering när jag red avd. B med ponnyerna.
 
Hur många placeringar?
Vet ärligt inte, men inte sådär jättemånga detta året...
 
Vann du något täcke?
Nej, inte i år blev det inget..
 
Vad hade du för mål 2012?
Att rida 130 i september med Lupol..
 
Uppnådde du dom?
Nej, i och med att Lupols hovar överreagerade på underlaget första helgen i Juli och sedan stod i 2,5 månad innan igångskrittning i 1 månad blev det inte så många tävlingar för vår del i år... 
 
Vad är målen för 2013?
Att vara starkare än någonsin och att rida 130 med Lupol. Att Eron ska gå 4årschampionat, att Cappellini ska hoppa 110 felfritt och eventuellet debutera 120 och att Chicca hoppar strålande på 3årstestet!
 
Bästa tävlingsarrangören 2012?
Hmm, inte en aning. Jag gillar Jönköpings anläggning väldigt mycket i och med att de har 3 ridhus och tävlingsbanan är väldigt stor med bra hinderpark.. Men själva tävlingarna går alltid så långsamt och att parkeringen inte är någon höjdare, så jag vet inte riktigt...
Årets tävlingar har mest varit på småklubbar så jag har inte blivit jätteimponerad av någon om jag ska vara ärlig!
 
Varför?
Haha, ja det skrev jag ju precis...
 
Något speciellt minne från 2012?
När Lupol friskförklarades, och första felfria ritten 120!
Och en träning för KG i våras där allting bara stämde till 110% och kändes sådär fruktansvärt enkelt, det försöker jag tänka tillbaka på när det inte riktigt känns lika bra! haha
 
 
 
Min tävlingsutrustning:
Hjälm: Oftast Charles Owen Air 8 leather look,
Håruppsättning: Antingen vanlig hästsvans eller innanför hjälmen.
Skjorta/Plastrong: Hmm, har 6 olika skjortor från lite olika märken.. 3 är från Kingsland, nån från Pikeur och nån från MH tror jag och sen en billig och bra ;) haha
Kavaj: Svart från pikeur. Den lite kortare modellen med dragkedja på fickorna och där bak..
Ridvantar: Rider helst utan vantar...
Ridbyxor: Lite olika... Har 3 par som jag växlar mellan..
Ridstrumpor: Olika, ingen aning...
Ridstövlar: Mina älskade otroligt sköna från pioneer! Dock börjar dom bli riktigt utslitna...
Sporrar/Sporremmar: Rider oftast med ett par 2,5cm med rund kula på och som är klädda i gummi, på alla hästar...
 
 
Hästens/ponnyns utrustning: (berättar om det jag använder till Lupol nu...)
Träns: Ett svart från GlenGordon..
Pannband: ett vanligt med silvriga plattor på eller vad man ska säga...
Schabrak: Olika från varje tävling, men oftast ett vitt...
Sadel: Från Amerigo, men ska byta till en ny snart! 
Pad: Vanlig gummipadd typ eller vad man ska säga..
Sadelgjord: Inget speciellt märke, men det är med magplatta på i alla fall!
Stigbyglar: Vanliga med bred fotplatta.
 
Typ såhär brukar han se ut!
 
 
 
Vilken klubb tävlade du för 2012?
Sävsjö Ridklubb
 
Vilken klubb kommer du rida för 2013?
Sävsjö Ridklubb
 
Har du ridit i något lag 2012?
Nepp =)
 
Ska du rida i något lag 2013?
Kanske div 3 dressyr med Eron. Haha, undra hur det kommer gå?!
 
Vilken/Vilka tränade du för 2012?
Lasse Berglund, Ulla Wadeborn och KG Svensson.
 
Ska du fortsätta med det 2013?
Ja, fast har tänkt att börja träna mera för Sofia Andler Kvarnstrand igen så fort jag har fixat mitt BE-körkort och hittar lite mera tid till det...
 
Har du tävlat i någon ny gren 2012?
Nej..
 
Ska du tävla i någon ny gren 2013?
Inte vad jag har planerat i alla fall!
 
Vad har du för några förväntningar på året 2013?
Att alla mål uppfylls, att hästarna är friska och att vi har lite mer medgångar än motgångar nästa år till skillnad mot detta året!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON