Stallet

Kom nyss in från stallet, har varit där hela eftermiddagen / kvällen.
Började med att fixa i ordning hela stallet och ta in hästarna, för att sedan göra i ordning Eron för sin livs första ridtur ;) haha. Han skötte sig fint! Skrittade en runda med pappa som ledare, och så länge pappa gick så gick Eron och när pappa stannade så stannade Eron ;) haha. fundersam häst kan jag lova er, men han skötte sig!
Därefter red jag ett markarbetspass med Lupol på åkern, gick faktiskt väldigt bra. Jag hade väntat mig en helknäpp häst men han skötte sig exemplariskt!
Sedan har jag pysslat i stallet hela kvällen...
Började måla lite bommar, måste ju ha hindermaterialet klart när paddocken är färdig ;) haha. Jag kan ju inte vara den som slarvar och är försenad med saker och ting, så det måste bli färdigt nu :P
Här ser ni ett smakprov på de jag målade idag.. ska målas nån gång till och därefter ska det bli ljus beige där det just nu är omålat.. Blir nog bra när de är färdiga =)
Sen har jag hängt upp lite namnskyltar med, så slipper alla som kommer hit och besöker oss klaga på att de inte vet vad det är för hästar vi har i stallet ;) haha
En nöjd Eron över sin nya skylt! :)
Nu ska jag ut igen, dags för kvällsmat! Sen tänkte jag lägga mig i sängen och kolla på en film eller nåt...
Vi hörs imon igen! :) Sov så gott!

Kommentarer
Martina

Sv; Ja verkligen :) Den ligger centralt i vetlanda :D

2012-01-18 @ 22:00:45
URL: http://shuni.blogg.se/
Emelie

Sv: jaa, jättekul! :D palm heter de. De bor lite utanför vrigstad mot jönköping! :) dottern heter Oliwia hon fyller 18 så ni har väl gått på hofgård ihop antar jag ;)

2012-01-19 @ 15:53:45
Sandra Johansson

vad snyggt stallet blev! Grymt :))Måste vara skönt att ha ett eget.

2012-01-20 @ 19:21:49
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON