Nöjd!

Åh, eftermiddagen och kvällen har varit så himla bra!!!
 
Lupol visade positiva resultat hos veterinären... frisk i benet men inte i hoven!
Har en så kallad stengalla (blödning) och står nu med gips och ska ha boxvila (sjukhage om det är torrt) i en vecka. Är han inte bra tills dess ska han bara ha mera boxvila/sjukhage.. Det är något som ska läkas av sig självt och tar lite olika lång tid...
 
För er som har följt med i några år är detta samma sak som Lupol hade för 2 år sedan, fast då mycket värre, på båda framhovarna och fick då stå i en och en halv månad... Men förhoppningsvis går det fortare denna gången då det inte alls är lika mycket denna gång, och endast på en hov!
 
 
 
Och sen nu ikväll har jag varit och hoppat 2 hästar, varav den ena var det största jag ridit på i mitt liv hittills må jag tro. 182cm mäter denna höga dam, haha.
Men båda hästarna skötte sig jättebra, och jag med faktiskt!! 
Ska tillbaka på tisdag eventuellt, så då är det bara att kämpa vidare!
 
 
Nu kallar sängen, det är ju faktiskt en dag imorgon med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON