Tävlingsresultat 13 maj

Första klassen, 120 bed. A:0 - 0 fel och 10 placering.

Denna klassen kändes bra! Jag red kanske inte på topp hela rundan, men det enda jag hade i tanken var att jag till 110% skulle rida för att bli felfri - vilket jag lyckades med!
Red en ganska säker runda, med inte några korta svängar eftersom jag hellre ville vara felfri!


Andra klassen, 120 bed två faser - 4 fel.

Denna klassen kändes väldigt bra, och jag tycker att jag red bra och att vi fick ett bra flyt genom hela rundan! Tyvärr så blir det ett missförstånd mellan mig och Lupol intill 3-kombinationen... Vi ligger lite nära och jag vet att avståndet i kombinationen var väääldigt långt.. Så får lite väl bråttom sista galoppsprånget innan a-hindret och trycker iväg Lupol redan där istället för efter a-hindret, vilket innebar ett grovt nedslag på a-hindret...
Men men, det är sånna små detaljer som man får jobba vidare med som gör allting lite roligare! ;)



Överlag är jag väldigt nöjd med Lupol! Han har ju bara gjort 3 starter i 120 tidigare, varav den senaste var i februari.
Tycker vi fick till 2 väldigt bra rundor, där jag framförallt är nöjd över både min och hästens prestation!! Så nu är det bara att ladda om inför nästa tävling som är nästa helg :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON