Afton i ridhuset

God kväll på er! Kom nyss hem efter att spenderat hela kvällen i ridhuset...
 
Började med träning för Cappellini, och det gick sjukt bra!! Tror faktiskt det är vår bästa träning hittils tillsammans! Jag vågade sätta lite mer tryck för att "utmana" lite eftersom han brukar bli så sjukt stark om man trycker på lite för mycket för att "spänna bågen" ytterligare, men idag lyckades jag hålla ihop honom!! Äntligen :D
 
Därefter var det dags för löshoppning med Chicca och den nya hästen Lirco.
Lirco var först ut och han har inte löshoppats särskilt mycket innan, och aldrig innan med det nya systemet... Han skötte sig väldigt bra, men det syns att han är lite efter men det ska vi försöka ordna upp så han kommer ikapp!
Sedan var det dags för Chicca, och som hon hoppade! Herrejisses!! Jag stod där på andra långsidan och hakan kom bara längre och längre ner för varje språng!
Ja, hon skötte sig verkligen jättebra idag, och jag är väldigt nöjd över henne som ni kanske förstår :D
 
 
Så det var helt klart en lyckad kväll i ridhuset idag! Man får ta vara på dom då man inte alltid åker därifrån med så glada miner ;) haha.
 
 
Imorgon jobbar jag från klockan 8-16:30, och sedan vid ca klockan halv sex kommer Simon hit, så lär inte bli särskilt mycket uppdatering här imorgon eftersom kvällen kommer spenderas på hästryggen...
 
Men vi hörs senare i helgen, ska försöka ladda upp lite filmer från dagens löshoppning tills dess med =)

Kommentarer
Anonym

skulle du kunna beskriva mer vad du menar med nya systemet kring löshoppning vs gamla?

Svar: Yes, svaret kommer upp här imorgon klockan 10 ;)
Henny Vinlöf

2012-11-16 @ 00:27:34
Elin

Chicca var grym igår! Där har du något för framtiden, meeeeen... Glöm inte Eron, han är en pärla han med! ;D

Svar: Ja, hon var superduktig!! :Dhaha, ne, jag kommer ihåg han Elin ;)
Henny Vinlöf

2012-11-16 @ 13:00:11
Linnea

Kul att dom skötte sig bebisarna!! :D Såg fint ut med Cappe också:)

Svar: Ja, jättekul! Tack! Och desamma, ni var riktigt grymma i torsdags!! :D
Henny Vinlöf

2012-11-16 @ 20:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON