Mål 2013

Snart är nästa år här och jag har verkligen stora förväntningar och mål, samtidigt som jag inte vågar har alltför stora förhoppningar.
 
Det jag önskar mest är att nästa år består utav mindre skador till skillnad mot detta året, tycker inte vi haft något annat här hos oss... Den ena hästen har blivit frisk, då har en annan dagen därpå dragit på sig någon skada av något slag...
Som tur är (peppa peppa ta i trä!!) har det inte varit någon skada som lett till flera månaders vila, men det tar ändå psykiskt när det alltid är någon häst i stallet som står på grund av skador...
 
 
I alla fall! 
Nästa år ser jag fram emot så himla mycket!
 
Lupol kommer vara fullt igång och jag hoppas vi kan starta hans säsong ganska tidigt i och med att vi matchar honom inför den redan nu! Än så länge känns allting bra med honom, pigg och fräsch! Sen har vi inte hoppat några direkta höjder utan mera teknik, lydnad och styrka på lägre höjder men istället lite flera språng...
Målet är helt klart att klättra upp till 130 nästa år. Tanken var att det redan skulle skett i september, men i och med skadan så blev det inte så...
 
Cappellini hoppas jag få låna lite nästa år med! Han ska helt klart upp i 110, och beroende på hur mycket tid jag får med honom kanske han till och med i slutet av året kan gå upp till 120. Men det beror mycket på hur mycket tid jag får till att rida och träna honom... Han är ju Emelies häst och de kommer satsa mera i dressyren nästa år också, vilket utesluter så mycket ridning som jag vill ha!
 
Eron ska också ut på tävlingsbanorna nästa år. Målen med honom är kvalitetsbedömning samt semifinal i 4års championat, alltså 3 felfria rundor i 1m. 
Men det är ju som det alltid är med unghästar, väldigt oklart hur det går... Man har ju ingen aning idag om hur han är om ett år... Dessutom kommer ju han vara till salu vilket också är en stor faktor till hur upplägget för honom ser ut...
 
Sen hoppas jag innerligt att Sessan kommer stå kvar hos oss nästa år, jag gillar henne sååå himla mycket!
I och med att hon inte är hoppad särskilt mycket, och blir hela 5 år nästa år så är det omöjligt för henne att vara i fas som de andra 5 åringarna. Men att hoppa 110 i slutet av året ska nog inte vara helt omöjligt!
 
Till sist är målet med Chicca och Lirco att både kommer vara i fas inför 3årstestet, och att de har någonting där att göra! Förhoppningsvis är de i sin bästa form, och toppar den på dagen som testet är! haha. Den chansen är väl inte sådär jättestor, men hoppas kan man ju alltid!
 
 
 
 
Jag tror och hoppas att nästa år kommer bli ett sjukt roligt år! 

Kommentarer
Martina- Retard riders

Hoppas verkligen på ett bra år för dig, de förtjänar du :)

2012-11-26 @ 20:18:52
URL: http://retardriders.blogg.se
linnea

Kul!! Det är galet vad sugen man blir när man sätter upp mål och kollar in tävlingsterminen :D!! Hoppas också du får ett kanonår efter detta året!!:)

Svar: Ja, man blir så himla peppad!!Tack! Och desamma :D ska bli kul att se hur det går för dig och Tara :D
Henny Vinlöf

2012-11-26 @ 21:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON