Skydd

Har fått en ny förfråga av anonym om vilka skydd som får användas på tävling och inte?
 
och ska jag vara helt ärlig är jag inte sådär jätteinsatt i det där...
 
 
Vad jag vet är att man får rida äldre hästar, 8 år och uppåt, med vilka skydd som helst.. Sen om det finns någon regel på hur de ska vara utformade eller om de inte får se ut på något visst sett, vet jag faktiskt inte. Men om du köper ett par i en butik så kan jag nästan garantera att de får användas på tävling!
 
Sen för unghästar, är det speciella skydd på bakbenen som gäller.
De får inte väga över en viss vikt, måste understiga ett visst mått, får inte ha resår i spännena och lite annat...
Något säger mig även att hästar på 4 år inte får ha bakskydd på sig alls, men det är jag väldigt osäker på så det vet jag faktiskt inte ärligt talat...
 

Är som sagt inte jätteinsatt i detta, men det står garanterat med i TR (tävlingsreglementet) på SvRF hemsida om du är osäker!
 
Är det någon annan om mina läsare som har kunskap av detta?
 
och har du någon mer fråga är det bara att fråga på! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON