Ytterligare 5 saker jag stör mig på bland ryttare!

- När man inte spänner remmarna på tränset ordentligt.
Det finns de som liksom inte sätter i alla remmar i "pluttarna" ordentligt, så det bara flyger när de rider omkring! 
Haha, detta kan låta fjantigt men det kan jag störa mig så himla mycket på!!
 
 
- Folk som inte hoppar riktiga hinder!
Detta riktas till alla er där ute som är för lata för att bygga upp riktiga hinder när ni ska hoppa. Det blir oftast 2 stöd och en bom!
Jag tycker man åtminstone kan ha en markbom vid hindret, och helst lite fler bommar i hindret så det verkligen blir ett hinder! För hästens skull bör man åtminstone dra fram lite fler bommar till hindrena tycker jag!
 
 
- De som inte har ordning på sina grejer och som slarvar med saker i sin omgivning!
Jag är fullkomlig allergisk mot stall där det är massor saker på golvet, grejer överallt, täcken som hänger huller om buller, och så vidare...
Visst, jag har inte heller alla täcken snyggt upphängda, men det handlar om 3 stycken och det är dom som 3 av våra hästar idag har på sig ute. Så de åker på och av varje dag, och hängs sedan lite halvslarvigt över en boxdörr. Men resten av alla våra täcken hänger snyggt upphängt på hängare. Och förhoppningsvis ligger det inte något annat, i mina ögon, skräp på golvet heller 
 
 
- Folk som tror de kan vinna mot hästen genom en fysisk match!
Haha, alltså det finns inget roligare att kolla på än de som liksom försöker stanna en häst på marken, genom att luta och trycka sig emot den... No way att ni vinner den kampen! och det ser ju sjukt kul ut när man kollar på och verkligen ser hur de tar i, och hur frustrerande de tycker att det är när hästen aldrig stannar!
hahaha, ja skadeglädje var det här!
 
 
Sist men inte minst...
 
- Folk som inte skämmer bort sina hästar med lite extra kärlek ibland!
Okej, den där uttryckningen lät kanske lite fjantig, men man får sååå mycket extra tillbaka om man bara gör något extra för hästarna ibland!
Jag brukar skämma bort mina med morötter! Ibland får de lite extra i stallet, eller ibland går jag ut och sätter mig i hagen med en massa morötter och myser. Leker appott (som med hunden) gör vi ganska ofta här på Rosendal ;) 
Eller varför inte en extra ryktning på en halvtimma en kväll i stallet?
Vad det än, så vinner man väldigt mycket på att tillbringa mera tid med sina hästar än den alldagliga skötseln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON