5 saker jag stör mig på bland folk som rider

- Folk som inte har uppsatt hår, eller som har hår i ansiktet när de rider.
Tycker det ser så himla oproffsigt och slamsigt ut. Sätt upp håret i en ordentlig tofs och ha det bakom öronen så det inte sticker ut en massa mitt i ansiktet ;)
 
 
- Folk som "rider lätt" med handen, i takt med lättridningen.
Haha, usch. Det ser verkligen ut som om "Hej här kommer jag och jag har ridit i ett halvår och precis lärt mig rida lätt", och så har de ridit i halva sitt liv... Usch, håll handen still för guds skull!
 
 
- Folk som rider med uppknäppt jacka som flyger all världens omkring.
Detta ser ju bara så dumt ut kan jag tycka. Antingen så rider man med jacka på, eller så har man den lite uppknäppt precis vid halsen, eller så rider man utan. Att rida med uppknäppt jacka i högre gångart än skritt ser bara väldigt dumt ut!!
 
 
- Folk som rider dåliga vägar vid banhoppning och ger sina hästar så dåliga förutsättningar så det inte finns...
Alltså, det lättaste man kan göra för hästen under en bana, det är ju att åtminstone rida bra vägar så hästen hinner uppfatta hindret och på så sätt försöka taxera rätt. Helst ska man även ha en bra galopp, så hästen klarar av att hoppa i olika lägen. Men vägarna, det är ju en bra förutsättning måste jag säga!
 
 
och sist men inte minst... 
 
 
- Folk som rider med snurrade tyglar...
Det är något jag verkligen stör mig på, och det ser ju ut som om det är en nybörjare som sitter på hästen och inte vet hur man ska hålla i tyglarna typ haha! Ne, men det är något jag tycker ser illa ut faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON