Att förstöra tävlingens standard

Det finns vissa människor som tänker "äsch, skit samma om vi ser för jäkliga ut, det är ju bara en klubbtävling".
 
Till er som tänker så: Det finns faktiskt något som kallas för första intryck! Eller att man ska framstå som en förebild!
Även om det bara är en lokal tävling med en knäpp 4åring, kan man väl åtminstone ta på sig ett par vita ridbyxor?!
 
Tycker detta syndrom om att det är "coolt" att rida i blåa vardagsridbyxor på lokal tävling är skittråkigt... Och att man sedan klagar på att tävlingarna har så dålig standard vad det gäller utséendet på ekipagen, att det inte känns som tävling när man är på lokalt och bla bla bla.. Ne, man kan ju undra varför när hälften kommer med skitiga och oborstade hästar på tävling?!
 
Jag tycker faktiskt man ska ha vita ridbyxor på sig på alla tävlingar, oavsett om det är en regnig lokal eller en stor nationell tävling!
Det är snyggt och stilrent, och ger ett himla bra intryck bland folk runt omkring!
 
 
Såhär såg jag ut på min senaste tävling, en lokal 90cm och 1m med en häst som gjorde sin första hoppstart, bara för att jag tycker det är snyggt!

Kommentarer
lisa

Ja väldigt annorlunda, och något jag ser fram emot faktiskt då jag gillar att finrida och det får man verkligen göra på storhäst! Trots att jag tycker att det är lite stelt på storhästtävlingar.. Nej, jag har inte hittat någon, jag försöker dra ut på tiden så länge det går då jag inte borde ha häst förrens i vår någon gång. Eller jag har rättare sagt ingen boxplats förrens i vår, så jag har inget val! Men jag har känslan av att det väldigt lätt att bli impulsiv om man hittar en innan våren.. x)

2012-11-16 @ 20:39:07
URL: http://lisacandemyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON