VI har det bra!

I lördags eftermiddag när jag kollade på nyheterna på tvn, så slog det mig hur fantastiskt bra vi har det här i Sverige!

Just då visade de bilder från Spanien där det blivit översvämning på grund av allt regn, som Spaniens vattenledningar inte är byggda för att klara av...
Att se bilder från när folk tar sig fram med båt, och vissa till och med simmade fram, bilarna flyter iväg, broar slits med av strömmarna i vattnet... Usch, det måste vara helt fruktansvärt att få uppleva!
 
Då känns det så himla skönt att bo här i Sverige. Visserligen är det bara en tidsfråga tills vi drabbas lika hårt, men jag tror och framförallt hoppas att vi har lite mer resurser för att klara av det.
 
 
Under mitt första år på högskolan, fick jag och några till intervjua och skriva rapport om just vattenledningar i Jönköpings kommun. Där berättade dom att man hela tiden försöker uppskatta hur stora ledningar man behöver byta upp sig till, eftersom klimatet har förändrats och det i framtiden kommer att regna intensivare skurar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON