Film

Här kommer filmerna från torsdagens pay & jump med Eron.
 
Red som sagt två starter, båda i 80cm. 
 
Första klassen var han väldigt spänd. Gick mestadels i korsgalopp och överhoppade sig något enormt. 
Gick inte fram tillräckligt utan kom mera uppåt. Kom därför lite för intill och då smäller det till och han överhoppar ganska så rejält!
 
 
 
 
Inför andra klassen var han lugnare och gick fram bättre. Fick mera flyt i banan och bättre och mera avslappnade språng. Superfin helt enkelt!! =)
 
 
 
 
 
 
Om man ska se något positivt av dessa överhoppande språng så är det att han inte tar i så han spyr (vilket man kan tro i och med att det inte är så jättelite som han överhoppar sig). Han verkar heller inte bli särskilt trött av sig då det inte kändes av något alls. 
Utav det blir det att han ändå får en positiv upplevelse av det hela i och med att han varken blev särskilt trött eller osäker av att överhoppa sig så mycket.
 
 
Nu är det bara att träna på! Flera tävlingar inplanerade framöver så ska han nog snart hoppa som han gjorde i andra starten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON