Fina Eron!

Idag har Eron ridits sitt första pass med lite krav på sig.
 
Har diskuterat med mina 2 tränare, och ytterligare en annan tränare, om hur utbildningen ska se ut för Eron ett tag framöver.
Jag själv har känt att vi måste öka kraven lite ifrån de första "bebis"-kraven, vilket mina tränare samtyckte om!

Så idag har ribban höjts genom att ställa och böja lite, gå runt för innerskänkel och så vidare...
Låter kanske som om jag tidigare har ridit rakt fram utan att kunna stanna över huvudtaget, vilket kanske inte riktigt är så det har varit... Han har liksom gått i form och jobbat rätt innan med, men idag har vi helt enkelt skärpt kraven lite bara!
 
 
I alla fall, är väldigt svårt att förklara i text för att få fram hur jag verkligen menar. Är inte så lätt för er att förstå hur just jag rider min 4åring, då det är skillnad på ridning och ridning vad det gäller unga hästar.
 
I vilket fall skötte han sig utomordentligt och gjorde jobbet riktigt bra!! Kändes superfin!
 
 
 
Resten av hästarna har fått vila idag... Lupol har fått nya skor och då är det vila för honom som gäller! och Chicca och Lirco löshoppades ju igår så de har bara fått busa i hagen idag för att få bort eventuell träningsvärk!

Kommentarer
Elin

Sv: Tack! Och det kändes jättebra, som att hon börjar fatta grejen med dressyr liksom :)

Jättesöt är han och kul att det gick bra!

2013-04-03 @ 08:28:35
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON