Gårdagens ridpass

Ridpassen igårkväll med Lupol och Eron gick sååå bra.
 
Lupol fick sig en riktig genomkörare över en timma, men med några pauser såklart, och gick så himla bra! Vi kör hårdträning nu vill jag lova inför tävlingssäsongen. 
Det gäller att ha en plan över när man kan ha en hårdare träningsperiod med mindre tävlingar, och när man kan ha en lugnare träningsperiod och istället tävla mera. Just nu är vi inne i en riktig hårdkörare i två veckor till framöver, så förhoppningsvis kan vi se lite skillnad om några veckor framöver!
 
Tillbaka till ridpasset... Jobbade mycket på tempoväxlingar, samling, lösgörande. Ja allmänt basic-arbete men på en lite högre nivå med större krav. Gick riktigt bra!!
 
 
 
Eron var också väldigt duktig!! Testade att göra galoppombyten och han satte både försöken åt båda hållen!! Gött, nu kan han det ;) ne men alltid kul att han förstod var jag menar så nu är det bara att träna vidare så det befästs ordentligt!
Testade även att göra lite "tänk-skänkelvikning" i skritt och det gick också fint! Nöjd ryttare på en duktig häst! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON