Tävling Braås

Nu är vi hemma efter en förmiddag på tävling i Braås med Eron.
 
2 stycken 1meters-klasser stod på schemat, och målet var att rida felfritt i båda för att ha klarat av alla kval till 4års-championatet.
 
Sagt och gjort, 2 felfria ritter blev det :D
Det var inte de finaste ritterna vi gjort, framförallt inte den andra klassen... Men felfritt blev det och det var ju faktiskt huvudsaken denna tävlingen!!
 
 
I första klassen skötte han sig väldigt bra. Han brukar oftast vara spänd och stå emot lite första gången han är inne på banan. Men det blir bara bättre och bättre desto mer rutin han får, och idag var han väldigt duktig. Stod emot lite fram till nummer 3, sen flöt det på väldigt bra efter det!
I andra klassen var jag väldigt nervös och ville så gärna att jag skulle fixa runt oss felfritt igen.
Som sagt, felfria blev vi, men det var inte den bästa rundan vi gjort. nummer 2 och 3 gick inget vidare alls, men resten flöt på helt okej! =)
 
 
Detta innebär som sagt att han är klar inför championatet om en månad så nu är det bara att träna en massa fram tills dess! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON