Fina häst

Är inne i någorlunda tidig tid på kvällen för denna veckan, skönt det!
Ligger och kollar på Greys anatomy men ska ge mig ut och ge hästarna sitt kvällshö nu...
 
Var och red Lupol i ridhuset innan.
I början kändes det inte alls bra... Fick honom inte helt eftergiven i innersidan och då låser jag mig i innerhanden och då blir det bara ännu värre... Jobbade på det ett tag, tog sedan en skrittpaus och efter den var det som en helt ny häst! Ibland är det allt bra att ta en paus någon minut, tänka över vad som inte fungerar och sedan fortsätta!
 
Blev ett ganska långt ridpass, men helt klart värt det om man ser till hur sjukt bra det gick i slutet! Och vi behövde verkligen en riktig genomkörare och då får det helt enkelt ta den tiden det tar.
 
 
Imorgon skulle vi egentligen åkt på träning men den blev tyvärr inställd så får åka och hoppa lite själv istället. Funderar på att hoppa trekombination med oxrar så han verkligen får ta i både uppåt och framåt, nyttig övning det där!
Tar med Eron också när det ändå finns plats i transporten, och förhoppningsvis finns det även tid för att åka ner med Lirco och Chicca därefter!
 

Kommentarer
lisa

Okej ;) den är helt klart värd att vänta på :D

2013-02-20 @ 22:31:11
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Olivia Gustavsson

sv. tack ska du ha :D

2013-02-21 @ 07:04:31
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Ebba

Svar; Ja visst är dem fina! Jag rider på en ridskolan som kallas ÖRKS. :)

2013-02-21 @ 17:22:08
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON