22 januari 2013

Äntligen hemma och äter massa maaaat! Var så sjukt hungrig innan jag kom hem att alla runt omkring undrade vad det var som lät när det var min mage som kurrade väldigt högt...
 
Men nu är den snart mätt och belåten igen! ;)
 
 
Jobbet gick väldigt bra idag, mycket roliga lektioner och duktiga elever!
Direkt därefter så kom snälla mor och far med Lupol så då blev det ett pass i ridhuset också.
Lupol känns så himla fin nu! Lite för bra kondition kanske och då är nerverna över öronen vilket gör att man måste rida läääänge innan han börjar slappna av och arbeta. Men jobbar på väldigt bra annars så det är kul!! 
 
Är dock inne i en period just nu där det är väldigt svårt att rida Lupol... Kraven ställs högre och högre hela tiden, de blir flera och jobbigare, vilket Lupol tycker är jobbigt. Då tar det liksom emot och då måste jag vara ännu mera skärpt till att verkligen få igenom det, och det är inte så lätt när Lupol trampar på som aldrig förr och jag inte ens kan sitta ner!! Gaah, övning övning övning...
 
 
Men men..
Är i alla fall färdig i stallet här hemma nu, så nu kan man bara ta en dusch och slå sig ner i soffan resten av kvällen! Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON