Bra morgonrutiner

Jag har kommit in i så bra morgonrutiner just nu..
 
Börjar med att klockan ringer 7:30. Går upp ca kvart i och är ute i stallet vid 8. Ger då alla hästar hö, och tar på täcken.
Börjar mocka tills de har ätit upp, då får de sitt kraftfoder och därefter tas ut i hagar. Klockan är nu ca 9 och efter att alla hästar är ute är klockan ungefär 9:15.
Sedan går jag in för att äta frukost framför Grey´s som börjar 9:30, perfekt! Så då blir det en lugn och skön. Kollar lite mail och annat på datorn med..
 
Därefter är det dags att gå ut och jobba i stallet igen!
 
 
 
Känner att detta funkar väldigt bra för mig just nu. Och hästarna verkar trivas med det också! 
Tur att man är ledig på morgonen så man inte behöver stressa ut med hästarna utan att de kan stå inne och äta sitt hö i lugn och ro, innan de får i sig sitt kraftfoder.
 
 
Hur gör ni med era rutiner på morgonen?

Kommentarer
linnea

Härligt när man känner så!:) själv så för ja typ lite halvt av att inte få i mig frukost direkt ;) haha

Svar: Haha, ja jag var med sån tills jag tvingade mig till att klara det... Och nu går det faktiskt ganska bra! :D haha
Henny Vinlöf

2013-01-12 @ 10:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON