Dålig syn...

Jag har som de flesta av er vet dålig syn.. Men i höstas började jag märka att min den har blivit sämre.
Jag har ju glasögon sedan tidigare och har nedsatt syn på långt håll...
 
Jag har innan bara upplevt det som ett problem när jag kör bil då jag inte ser vad det står på skyltar som är långt bort, samt att jag har haft svårt för att se vad som har stått på tavlar vid exempelvis en föreläsning i skolan...
 
Men i höstas som sagt så har jag märkt att den blivit sämre igen då jag har fått problem vid ridningen och framförallt hoppning.
Har vid anridning av ett hinder haft svårt att bedömma exakt hindrets placering, samt att se hur många bommar hinder innehåller. 
Låter ganska sjukt men så illa är det. Ibland så smälter liksom övre främre bommen och den bakre bommen ihop, så då ser det ut som ett räcke istället för oxer... haha
 
Aa, inte så bra kanske som ni förstår...
 
Så nu har jag helt enkelt tagit tummen ur och gått på synsökning för linser! 
Jag vet inte exakt hur lång tid det tar, men idag klockan 9 (samma tid som detta inlägg publiceras) så är jag på undersökning och när jag är hemma igen hoppas jag att jag är fullärd om hur man sätter in dom i ögonen, samt att linser är beställda!
 
 
 
Jag hoppas bara på att det inte tar så lång tid innan de kommer, för jag vill gärna hinna vänja mig vid dom, särskilt vid hoppning, så det känns bra och jag är helt van vid att se alla hinder igen tills första tävlingen i år!

Kommentarer
Ebba

Oj! Hoppas verkligen det går bra för dig!!:)

2013-01-16 @ 17:53:04
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON