15 juni 2013

Ja denna dag har i stort sett varit lika fullsmäckad som gårdagen...
 
Som tur var kom Alicia hit igårkväll och hjälpte mig igår, så vi var ute på en kvällstur med Lupol och Recycle i skogen och därefter red jag en till hemma i paddocken. Alla skötte sig fint så det gick snabbt och smidigt!
 
 
 
Idag har jag jobbat igen mellan 7-16, var hemma ca kl 17 och märker då att två av hästarna är på rymmen.... Åh, såklart de passar på denna dagen när resterande av familjen är bortresta!!
Fick byta om snabbt som attans och sedan försöka få in dom i stallet igen. Som tur var gick allting väldigt smidigt och vad det verkar så har ingen skadat sig allvarligt så det var skönt!
 
Ikväll trimmade jag Lupol i paddocken, han ska nämligen iväg på tävling imorgon. Blev ett ganska rejält pass då han hade energi så det räckte och blev över för 4 hästar idag! Att ibland undrar man vad den arbetsmyran har för sig...
Tanken var i alla fall att han skulle tävla 120 och 130 igen imorgon men i och med min hjärnskakning förra helgen och att känslan i veckan inte har varit något vidare så valde jag att gå ner och endast rida 110 och 120.
Hoppas han är lite mer ridbar imorgon bara och att vi hittar en bra känsla och rytm!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Emelie

haha ja du hade rätt! :D Ja, det är ju det! Johodå, hade varit kul (jag är väldigt mycket för det... men alla är olika) med en pressentation av varje häst. Som Martina har i sin andra blogg. Men med tanke på att du har nästan olika hästar hela tiden och dessutom ganska många så kanske det är lite svårt :) Men på något sätt en pressentation tycker jag! :D Men den är finfin!

2013-06-16 @ 13:28:06
URL: http://lindblad.blogg.se
Tuuli Elmgren

Hejhej! Jag hoppas att du/ni haft en jättebra dag (:
______________________________________
Nu är veckans blogg avslutad, och 5 st vinnare är dragna. Var det du som vann? Var gärna med igen!
Länk: http://londonryttaren.se/2013/june/vinnarna-av-veckans-blogg-ny-omgang-3.html#comment

2013-06-16 @ 19:34:45
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Lovisa - en satsande ryttare

Fin blogg :)
Hoppas du kikar in på min blogg och lämnar en kommentar!

2013-06-16 @ 20:31:43
URL: http://therider.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON