Bästa tävlingen än så länge!

Åhh, tävlingen idag gick så himla bra!!
 
 
I första klassen, 120, gjorde vi en riktig skolrunda. Det enda som inte stämde var nummer 1, ett räcke... Ja, ni vet vad jag tycker om räcke som nummer 1. haha, alltså jag kan verkligen inte rida ordentligt på det... hatar att hoppa rättuppståenden, så är det bara! Jag orkar inte riktigt älta det i huvudet längre hur dåligt jag alltid gör det, får väl bara acceptera det ett tag och hoppas på att den onda trenden släpper snart...
 
Var dubbelnolla och med lite tur för dagen så knep jag den sista placeringen! Kul =)
 
 
 
 
Sen i andra klassen, 125 som dessutom var debut, gick det också riktigt bra även om inte resultatet visar det = utesluten.
Förrutom de två stoppen vi fick, varav det ena berodde lite på händelsen som hände innan (ni kommer förstå när ni ser filmen). Lupol blev väldigt spänd och efter oxern (nummer 3) tittar han i stort sett på allting fram till räcket, och väl framme vid räcket så är det livsfarligt...
Det andra skedde i en sådan situation som vi har som svårast för just nu. Att komma tillbaka efter ett stort språng för att få plats fram till nästa. Denna gången blev det väldigt mycket på och av efter trippelbarren till räcket, och väl framme hade vi inget läge alls...
 
Är annars väldigt nöjd med denna klassen. Lupol kändes fräsch och vårat största problem just nu är, förrutom att komma tillbaka ordentligt efter ett litet större språng så vi får plats, att han hela våren har blivit väldigt spänd vilket gör att ridbarheten försämras oerhört. 
Jag vet vad vi har för svårigheter och vad våra stora problem är just nu, vilket också visar sig väldigt väl inne på banan. Får vi bara ordning på det så kommer det nog gå ganska så bra sen!
Överlag kändes Lupol väldigt fräsch och bjöd till hela tiden, sökte efter hinder och löste alla de andra svårigheterna väldigt bra.
 
 
 

Detta känns lovande inför de kommande tävlingarna!!

Kommentarer
Emelie

Tycker det ser fint ut ändå! Känns som om 125 var att han tramsade? Känner ju inte honom men känns så? Haha! Tycker du löste det riktigt bra :) första rundan är ju super! Måste bara fråga - vill du ha tankar/funderingar och åsikter när du har lagt upp filmer? haha!

2013-05-12 @ 09:10:00
URL: http://lindblad.blogg.se
Elin a

Ååh va duktiga ni var i 1, 20! Kul att du blev placerad också! ;)
1, 25 var bra med. Debut också så detr bra att du vet vad du ska hem och öva på! Såg för övrigt riktigt bra ut! :)

Svar: Tack så mycket!! :D ja det kändes riktigt bra för övrigt!
Henny Vinlöf

2013-05-12 @ 10:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON