Eron Pay & Jump

Idag har vi varit iväg på pay & jump med Eron i Aneby.
90 och 1m stod på schemat, alltså debut. Även debut för att hoppa på bortaplan för Erons del!
 
 
90cm:
Riktigt fin runda. Lite spänd i början men slappnade av efter några språng. Tyvärr fick vi ett stopp innan hinder nummer 5. Stod i ett hörn som Eron inte ville gå fram till. La bara en volt och kom igen och då var det inga problem! 
 
 
1m:
Denna klassen var inte riktigt lika bra och rytmisk. haha
Börjar med att Eron rusar in i nummer 1 och 2, kommer väldigt nära och river båda med fram. Efter nummer 2 lägger jag en volt då det är i obalans, korsgalopp och gud vet vad...
Därefter överhoppar han sig något enormt och blir jätteförsiktig på hinder 3 och 4. Efter 4an lägger jag en ny volt för att få koll på det hela igen och sen innan nummer 5 tog det stopp. Kombinationen av överförsiktig häst och slut på krafter var ingen vidare...
 
 
Men, vi åkte hem med tusen nya erfarenheter rikare. Eron skötte sig annars helt klart godkänt och jag tror att om 1 månad efter han har varit ute på lite fler ställen så kommer det gå galant!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON