Gårdagens hoppträning

Igår var jag iväg på hoppträning!
 
Först ut var Eron och han skötte sig super. Lite halvdan i början men när bakbenen väl började komma på plats och han var där han skulle hoppade han riktigt fint! Blev liksom bara bättre och bättre desto längre fram under träningen! Kul när allt hemmaarbete sen förra träningen gett så snabbt resultat =)
 
 
Därefter var det Recycle och hon kändes helt okej under framridningen. Red med micklem-tränset (med kombination bett-nosgrimma) som jag har lånat av en kompis för att testa på henne och detta var första gången vi skulle hoppa lite mer på riktigt med det.
Kändes bra under framridningen men sen när vi väl började hoppa fram ville hon inte alls. Var väldigt skeptisk till tränset och blev en helt annan häst... Blev liksom kortslutning helt och hållet!
 
Så blev att ändra om med tränset och skritta en stund, för att sedan börja om igen. Då kändes det lite bättre och hon började bli mera som vanligt igen, så skönt att avsluta med en lite bättre känsla! 
 
Hoppas vi hittar tillbaka till den här känslan och sprången tills söndag, blir att träna med den vanliga utrustningen tills dess!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON