Clinic

Har varit iväg i eftermiddag på clinic för fälttälansryttaren Viktoria Carlerbäck.
 
Jätteintressant och man blir som vanligt väldigt motiverad och inspirerad efter att ha kollat på andra och fått bra tips att ta med sig hem.
 
 
Hon visade först lite när hon red en av sina egna hästar med lite terräng-inspirerande hinder och därefter hade hon träning för 2 grupper i hoppning.
Fokuserade mycket på noggrann-het i markarbetet men sedan "det enkla" i hoppning. Att man ska göra det enkelt för sig i hoppningen, genom att vara så väl förberedd som möjligt genom markarbetet.
 
Bra och enkla bas-övningar som enligt mig är det viktigaste. Jag gillar inte när man övningarna är som något klurigt och oridbart test där det går ut på att hitta allt man gör fel. Träna istället på det man måste kunna för att klara av en hel bana, alltså bas-grejer. Kan man inte det är det rätt onödigt att försöka sig på något annat =)
 
 
Bra clinic överlag och man åker hem med en hel del drös ny motivation, känns som om dethär var precis vad jag behöver just nu!
 
falttavlan.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON