Semifinal

Hej på er!
 
Förstår att många väntar på resultatet från igår.
Eller just själva resultatet vet ju många redan om, men mina tankar kring det.
 
 
Eron skötte sig verkligen jättebra igår. 
I första klassen var han ganska spänd och vi travhoppade några hinder, gick rätt mycket i korsgalopp och sånt där som brukar bli med spända hästar. Lyssnade ändå rätt bra och koncentrerade sig bra på hinder. Slutade med en felfri ritt där vi fick in en bättre känsla mot slutet av banan.
 
 
Till andra klassen, semifinalen, så kändes han fortfarande lite spänd i början. Efter hinder nummer 4B så släppte det verkligen, och då hoppade Eron sååå fint.
Fick dock ett nedslag på hinder nummer två. Eron stod emot lite (hoppades från utgången) och jag fick aldrig till någon bra distans... I efterhand visade det sig även att det nedslaget kostade oss att gå vidare till nästa dag, så det lär ta ett tag för mig att komma över det misstaget och "gå vidare". 
Men men.
Han fick annars 7,1 på teknik och kapacitet med kommentaren; en bra teknik, bra ryggverkan. Dock lite svag i sitt avstamp ännu.
På ridbarheten fick han 6,7 med kommentaren; Bra rytmisk galopp, dock lite oelastisk ännu. Är idag lite ojämn i framåtbjudningen vilket ger ett ojämnt stöd i handen.
 
Tycker ändå kommentarerna stämmer in väldigt bra, och det är jätteroligt att han fick så bra på tekniken och kapacitet. Ridbarheten förbättras för var dag och det är ju något man alltid jobbar med! =) Hästens kapacitet är ju inte riktigt lika lätt att påverka...
 
Jag fick även lite beröm som ryttare att bra ridet på en idag lite svår häst i och med hans framåtbjudning! Det är ju alltid roligt att höra! =)
 
 

Kommentarer
Alicia

Du ska vara nöjd!! Jag tycker det verkade ha gått jättebra ändå, och det kommer gå ännu bättre sen när han är färdigväxt och är stabilare! :D

2013-09-22 @ 12:21:50
Johanna Brogård

Ni var så duktiga!!

2013-09-22 @ 17:11:32
URL: http://johannabrogard.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON