Lupol

Har fått en del frågor om vart Lupol tagit vägen eftersom det inte skrivs så mycket om honom här längre...
 
Saken är den att Lupol fick i september vandra vidare till de gröna ängarna, tillbaka till min käre Kotten och många andra fina som tyvärr fått lämna oss...
 
Lupols ena framhov har strulat under en lång tid och tyvärr kunde vi inte experimentera mer för att försöka hitta ett läkemedel som hjälper.. Vi har gjort allt vi kan under lång tid och till slut hjälpte det inte ens med vila, han fick bara mer och mer ont och till slut började de andra benen ta stryk pga av belastningen på dem för att minska värken i vänster framhov...
 
 
Beslutet var väldigt jobbigt såklart, det handlade om en fortfarande rätt "ung" häst som hade flera år kvar på tävlingsbanan. Men ändå så enkelt för att slippa se Lupol ha ont något mer.
Saknaden efter Lupol är stor och jag tänker på honom väldigt ofta. Det är framförallt väldigt tomt i stallet då han både hördes och syntes mest där bland alla... 
 
Detta är tyvärr livets gång när man har djur, och det börjar nu bli lite lättare för var dag. Jag är så tacksam för de andra hästarna jag har i stallet så man får glädjas över de lite extra istället. 
 
 
tack för all tid vi fick ihop, för allt du lärt mig och alla minnen vi skapat tillsammans! 
 

Kommentarer
Emelie

Vad tråkigt! :( Du gjorde ett väldigt bra jobb med honom! Kommer ihåg när han var yngre och galen haha, känns som igår ju. Kram!

2014-12-09 @ 17:38:47
URL: http://Lindblad.blogg.se
Elin

Lupol var en sån filur som satte sin plats i allas hjärtan som lärde känna honom. Han är alltid saknad men aldrig glömd. <3

2014-12-11 @ 18:54:04
Elin

Lupol var en sån filur som satte sin plats i allas hjärtan som lärde känna honom. Han är alltid saknad men aldrig glömd. <3

2014-12-11 @ 18:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON