Saker man inte klarar sig utan i stallet under vintern!

Något som man, som ryttare, inte klarar sig utan i stallet denna årstiden är bland annat följande;
 
 
- Bra och varma skor. Att frysa om fötterna är det värsta jag vet, så ett par varma skor som det också går bra att rida i är högt prioriterat av mig!
- En varm jacka som man kan röra sig i. Jag föredrar de med dun då jag upplever att man inte blir så stel i dom, vilket gör det lättare att arbeta i stallet och rida med. 
Ett tips är att ha en lite längre jacka, så slipper man förfrysa om rumpan!
 
 
 
- Långa chaps, eller något annat som håller dig varm om benen. 
Jag själv mer eller mindre bor i mina långa chaps den här årstiden. Om jag däremot bara ska mocka eller något liknande föredrar jag thermobyxor då de är lite mer "lösa" och skönare att röra sig i. 
 
 
 
 
- Sist men inte minst, varma handskar! Jag har mina favoriter i läder som är fleecefodrade, jag fryser aldrig med dom hur kallt det än är typ. Och smidiga att rida med också, så de är verkligen kanonbra!
 

Kommentarer
Emelie

Haha, du vet att du har lösenordsskyddat "fortfarande" eller? :) Jag är dock väldigt smart haha ;)

2014-01-07 @ 16:17:39
URL: http://lindblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON