Revansch

Idag har jag varit iväg på tävling i Tranås med Recycle.
 
Efter träningen i torsdags har väl inte känslan varit på topp. En stressad Henny, dålig ridning och ingen tro på sig själv slutar med onödiga missförstånd...
Visst, man måste ta sig igenom dessa dagar också men det är ju så himla tråkigt när man väl är där...
 
Aja,
Hela fredagen gick åt att komma över träningen från dagen innan. Man grämde sig och försökte ta till sig vad som gått fel..
Igår gick det bara positiva och peppande tankar i huvudet. En extra rykt och mysstund med hästen både innan och efter ridningen för att stärka bandet oss emellan... Innan läggdags blev det också att bläddra några i sidor i min mentala tränings-bok.
 
Idag resulterade det hela i två kanonrundor!
En felfri och ett med ett nedslag, liten touch på bommen och den tyvärr rullade ner..
Men väldigt bra känsla! Bra ridning från min sida och bra känsla från hästen, riktigt skön revansch med andra ord sedan träningen i torsdags!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON