Bra häst-helg!

Denna helg har minst sagt bestått av häst, häst och häst! 
 
I torsdags var det pay&jump och jag hoppade en häst som jag rider lite grann. Valack 5 år e Callahan. Riktigt trevlig men dock lite tittig än.. Detta var vår andra pay&jump och hade ett stopp i första klassen men i andra klassen, 90cm, var vi felfria. Jättefin runda med en avslappnad och positiv häst som nu börjar förstå vad man ska göra inne på banan!
 
 
På eftermiddagen var det hoppträning med Recycle och Eron, och som dom hoppade!! Recycle kändes riktigt fin i slutet och Eron likaså när han väl busat av sig lite i början! Så himla nöjd över båda två :D
 
 
Fredagen började i bilen och var och red två hästar, vilka också skötte sig kanon.. Så himla roligt när de sköter sig och utvecklas under tiden mellan gångerna man är där! 
På eftermiddagen red jag mina egna hästar och fixade i ordning inför lördagens tävling. 
 
Så igår var det tävling som sagt, med Recycle och även den 4åringen jag tävlat under våren. 
4åringen var först ut i 1m och hoppade felfritt, pigg och glad med helt rätt inställning! Så nu ska hon få en välförtjänt vila ett tag inför höstens utmaningar!
Recycle var pigg som attans i första klassen men i andra däremot var hon lugnare och jag fick till riktigt bra ridning vilket resulterade i dubbelnolla och 3e-placering! Så himla gött att känna att allt bara stämde :D
 
 
 
 
Idag är jag i Jönköping och har "vilo-dag", jag tentapluggar... Kul! haha. Men men, om 3 veckor har jag sommarlov så det är bara att ge järnet nu innan dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON