Oktober

Hej på er!
Oktober börjar närma sig sitt slut och tävlingarna för i år likaså... Har 2 tävlingar kvar i år, nu till helgen åker vi till Kalmar och helgen därefter är det Borås som gäller. Chicca har tävlat klart för i år så det blir Recycle och Eron som åker med på båda dom två tävlingarna.
 
 
Senaste tävlingen var i Jönköping med lite blandade resultat. På fredagen hoppade både Chicca och Eron 110 och 120 helt suveränt. Eron var dubbelt felfria i båda sina klasser, hoppade riktigt fint och allt fungerade toppen! Att jag höll på att ramla av efter b-hindret i kombinationen är ju en annan historia hehe, så kan det gå när hästen hoppar lite mer än vad den behöver... hehe
Chicca skötte sig också fint. Väldigt spänd i första klassen så fick lägga en volt då vi aldrig kom ut till sargen ordentligt inför hinder nummer 7.. I andra klassen spände hon till lite mot första hindret men resten hoppade hon galant och löste alla svårigheter utan problem!
 
 
Sen beslutade vi att debutera 125 med Eron på söndagen men valde att utgå efter hinder nummer 4 då han överhoppade sig alldeles för mycket. Banan innehöll 14 språng så det kändes mest schysst att utgå och träna vidare... Så kan det bli ibland men nu vet vi att han inte riktigt var mogen där och då, så nu får han gå ner en klass nästa tävling och sen får ta situationen därifrån.
 
Har i alla fall film från fredagen så det ska komma ut här inom kort!!
 
 
Min finaste Chicca 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON