Vardagsoutfit

Såhär ser mina hästar ut när de rids hemma och trimmas till vardags :D
Alla har sina egna träns som är anpassat efter varje individ, och de alla går med 3delade tränsbett. Alla hästar har bettskivor förrutom Recycle då hon fullständigt avskyr de hehe, så hon har istället ett bett med fasta bettringar för att minska risken för att klämma mungipan och få skav. De har lite olika nosgrimmor men det är vanliga traditionella varianter av träns som används.
 
På benen använder jag benlindor fram och de som behöver ha benskydd bak. Vid hoppning och uteritt har de istället benskydd runt om.
 
Till sist en helt vanlig sadel där kan jag variera med lite olika paddar för bästa passform till de olika individerna.
 
 
 
 
 
Vid all ridning hemma av mina egna hästar strävar jag efter att inte använda några slags hjälptyglar eller liknande just för att allt ska vara så basic som möjligt och för att istället kunna ta till det den dagen det faktiskt skulle behövas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON