Dagens ridpass med Chicca

Sådär, då var Chicca riden och klar för idag. Vi åkte med henne till ridhus idag då det var 7 minus här i morse och stenhårt i backen...
Hon kändes fin idag också. Arbetet under hösten börjar falla på plats och jag har nu ett helt nytt utgångsläge vid varje ridpass. Efter tips och hjälp från både veterinär och tränare har hon blivit mycket starkare och mer på "bakbenen", vilket är det man eftersträvar hela tiden i all ridning. Nu är hon mer bärig och balanserad, och börjar bli redo för att spänna bågen och kraftanspänningen i varje steg.
 
Det kommer alltså blir vad arbetet kommer fokuseras på framöver, att försöka sätta lite mer tryck i henne och det kommer göras i små intervaller av ridpasset. Från några steg upp till några minuter, i den mängd att man får ut vad man önskar utan att hon blir trött av mjölksyra och tappar sin bärighet... 
 
 
Men just nu känns utgångsläget inför kommande säsong väldigt bra! Att vi inte ens har kommit in i januari ännu innebär att vi fortfarande har mycket tid kvar på oss att bli ännu starkare. Så nu väntar ännu en månad med hårt arbete med också lite inslag av mer cavaletti och småhinder! :D
 
 
 
Nu väntar lunch och i eftermiddag ska 6 till hästar ridas, innan jag åker till Vaggeryd ikväll för tacos och tjejkväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON