Film Varberg

Sådär, lite kort om gårdagens ritter och filmerna till dom.
 
Eron i sin första klass, 110, var han väldigt spänd och tittig det blev mycket på och av. Resultatet blev 0+4 fel och nedslaget kom på första i omhoppningen. Var på en linje ut mot en kombination vid stora läktaren och jag kom aldrig ut hela vägen så låg i innerbåge och fick inte tillbaka honom tillräckligt, så petade frambommen på oxern som var a-hindret. Red därefter en skolrunda och var felfri på resten.
I 120 däremot var han mycket mer jämn i sin rytm och inte alls så tittig på omgivningen som i första klassen. Dock skedde det en olycka precis innan vilket gjorde att vi fick vänta ca 45 minuter extra, och det var kanske inte den mest optimala uppladdningen i denna värmen.. Men som sånt kan hända och då får man göra det bästa av situationen! Han hoppade strålande banan igenom, jag hade planerat att vända innanför till näst sista i omhoppningen vilket blev lite väl snävt då Eron tittade till på hindret jag skulle rida innanför hehe men det löste ju sig bra. Dock blev det inte tillräckligt med tryck i avstampet på sista hindret, fick helt enkelt inte tillräckligt med höjd i språnget, vilket gjorde att vi petade det.... Riktigt surt då vi annars hade slutat på en 4e plats! Så det grämer mig lite vill jag erkänna.... Men men, som en sa till mig "man måste satsa lite och ibland går det hem och ibland blir det 4 fel.." Visst är det så men denna tävlingen hade varit lite extra kul om vi varit felfria!
 
 
 
Chicca har skött sig toppen och varit felfri i båda sina klasser! Hon börjar bli så mycket mer ridbar vilket gör allt på banan så mycket enklare, så ser mycket fram emot våran kommande 130-debut nästa helg! :D hon känns i riktigt bra form just nu så det ska bli kul att se hur hon känns på en decimeter större hinder. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON