Förberedelser till youngsters!

Förberedelserna till youngsters är i full gång, jag älskar att planera och fixa massa långt innan så man slipper stressa med det i slutet, utan då bara kunna fokusera på att trimma och göra hästen i ordning inför avfärd. 
 
Det var ju några år sedan jag var på meeting nu, med Kotten och Lupol kunde det bli några per år men efter de har det varit lugnare på meeting-fronten då mina hästar har varit mycket yngre och inte på samma nivå. Jag har också pluggat vilket har gjort att ekonomin inte riktigt skulle gå ihop sig om jag skulle åka med 2-3 hästar på meeting, även om jag väldigt gärna skulle vilja det!
 
Men nu är det dags att komma iväg (äntligen!!) och jag är som ett barn på julafton ungefär hehe :D har inhandlat lite nya saker så som vattenhinkar, täckeshängare och krokar. haha inte det roligaste men ack så viktigt att ha på meeting! Tävlingsskåpet åkte med min syster när hon flyttade då hon inte har sadelkammare i sin transport.. Har kollat lite ifall jag ska köpa mig ett eget men de kostar ju lite så tänker att jag lånar det nu och så får vi se i framtiden vad som blir smidigast. Det är därför jag även fixat nya krokar och täckeshängare och sådant, det låg alltid i tävlingsskåpet färdigpackat förr men det använder syrran nu hemma hos henne så då fick jag köpa nytt. 
 
Har också letat efter en boxgardin att köpa. Jag har aldrig haft någon innan då Kotten trivdes med att kolla ut på allt, men känner jag Chicca rätt så kommer hon nog behöva en sådan för att få lite lugn och ro i sin box haha. Tyvärr kostar de ju en del och jag skulle gärna vilja köpa 2st när jag ändå beställer, tänker att jag förhoppningsvis kommer få med 2 hästar på andra meeting i framtiden och vill gärna ha likadana så lika bra att passa på när jag beställer. Får se vad jag bestämmer mig för till slut, de kostar ju en del så det hänger mest på det känns det som. 
 
 
Equiline och flera andra märken har ju hur fina som helst, men det känns inte så värt att betala mer än 2000kr för ett "skynke" som bara hänger... Finns ju roligare saker man kan handla för de pengarna! Men vi får se vad det blir till slut ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON