Svante-träning

Igår kväll var jag iväg med Chicca på hoppträning för Svante Johansson. Var ett tag sen nu och det är lika nyttigt för var gång! 
Mycket fokus låg på att hitta rätt tempo och att hålla samma tempo och rytm en hel bana. Låter inte så svårt men det är lite att tänka på om det ska vara perfekt hela vägen runt. 
Jag fick med mig att inte tappa ridningen på transportsträckorna. Tycker jag ändå är hyfsat duktig på det idag men det ska förbättras mer vill jag lova. Så surt att få ett nedslag eller annat för att man tappar kontakten under transportsträckorna på banan, så istället för att åka med ska jag tänka ännu mera på att rida hästen i varje steg framåt! 


Innan träningen och fixar i ordning oss, i min nya fina tröja från Markestad Ridsport. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON