Helgen som varit

Liten resumé ifrån helgen som varit!

I fredags var det hoppträning för Svante med Eron. Förväntade mig en lite pigg och något mindre ridbar och lydig häst efter hans ofrivilliga vila från broddtrampet, även om jag ridit honom hela veckan innan träningen.. Och det var väl lite så det var hehe :) Lycklig och glad häst men med väldigt bra övningar och nyttiga tips från Svante gjorde så att vi till slut fick till det ganska så bra! Mycket lydnad hela passet igenom vilket var precis det som Eron behövde så jag är väldigt nöjd överlag med träningen.
 
Sedan på lördagen var det tävling med stona i Ljungby. En kanske lite sämre dag sett till resultatet men oj vilken känsla!!
Recycle i 110 var dubbelnolla och placerad. Finns inte så mycket att säga om det mer än att det var en bra runda i helhet och att vi båda gjorde vad vi skulle. Sen i 120n så blev det lite svag ridning från min sida. Vi fick två nedslag, och efter det andra på väg in i en kombination så blev Recycle för försiktig och ville inte riktigt så då hoppade jag om hinder nummer 1 istället vilket gick finfint. Var ju en liten chansning att ta in henne i 120 såhär tidigt på säsongen när hon är så känslig, men vi tar med oss rutinen vi fick och åker hem och tränar lite mer så ska vi nog vara på gång igen tills nästa tävling!
Chicca däremot var dagens stjärna och var sååå fin! Tyvärr har inte känslan speglat sig i resultaten men det bryr jag mig inte om. Hon var inte alls så spänd och tittig som hon oftast kan vara, utan låg mera på istället så man fick hålla lite, och detta redan på andra tävlingen i år! I 110 dock så vände hon åt "fel" håll efter ett räcke på diagonalen, hon tittade till på en solkatt vilket jag inte riktigt var beredd på så när jag väl fick stopp på henne så backade hon två steg vilket gjorde att vi bröt vår egna väg och fick 4 fel... Sen i 120n kändes hon minst lika fin men tyvärr ett retligt nedslag på en oxer som var näst sista hindret. Jag fick tillbaka henne väldigt fint på mina 6 språng fram till oxern men satte istället lite för mycket tryck på henne sista språnget att hon hoppade lite för mycket framåt, så touchade den med fram och då rullade den ner. 
 
Men en mycket bra helg överlag och jag bara längtar efter säsongen vi har framför oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON