Eron Vaggeryd

Lite summeringar från Erons klasser i helgen. Han gick en 120 i lördags, och sedan 115 och 125 i söndags. 
 
I lördagens 120 kändes det rätt bra. Han var lite spänd i språnget och hoppade lite för högt, men ridningen kändes desto bättre. Dock får vi ett nedslag i omhoppningen då jag inte blir klar alls och vi kommer väldigt nära på en oxer ur sväng, får med frambomen med fram så jag tar helt på mig det nedslaget. 
 
I söndagens första klass 115 så kändes det också okej. Sprången var mycket mer avslappnade men däremot var han inte helt eftergiven och lösgjord för skänkeln. Fick även här ett nedslag på ett räcke ur sväng där jag försöker svänga lite tight men får inte med honom riktigt utan han är bakom hand och inte framme för skänkeln ur svängen.
 
Sedan i 125 så får vi äntligen till en riktigt bra ritt och blir dubbelt felfria! Så kul eftersom han gjorde sin debut i det (räknar inte med dom 4 sprången han hoppade i JFK i höstas när vi utgick efter det) och han gjorde det så himla bra! Eller, VI gjorde det så himla bra. Det är inte ofta man är nöjd över sig själv också men den här rundan fick vi verkligen till bra! :D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON