Klippa klippa

Godkväll! Nu är jag inne efter en stund med klippmaskinen i stallet! Chicca var det som fick bli lite fin ikväll, och som hon bara älskar denna maskin! Ska helst trycka sönder allt och alla med mulen under tiden maskinen går, och så fort den stängs av så börjar hon skrapa massa och gå runt överallt i gången... Ston alltså ;)

Klippte inte hela Chicca idag. I och med hennes lilla bekymmer i ländryggen, som förvisso är över nu, så ska hon hållas varm om ryggen hela tiden. Så tänker att hon får se ut såhär innan hon ska ut på tävlingsbanan till våren igen helt enkelt! Visst är en helklippning betydligt mycket snyggare men just nu är det viktigaste att min älskade häst mår bra och få vara frisk 

 

 
 
 
 

Annars har dagen varit lugn! Var i skolan en snabbis på förmiddagen och kom till Sävsjö nu i eftermiddags... Är själv här just nu så tänkte snart gå ut till stallet igen och tillbringa resten av kvällen med putsmedlet. Har lite att ta igen känns det som vad gäller lädret i sadelkammaren så det är väl lika bra att ta tag i det kanske!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON