Hösten

Var ute och gick en lång promenad igår i det härliga vädret och funderade över varför jag egentligen tycker om hösten så mycket. Jag har alltid gjort det, och känner inte alls som många andra när de pratar om att hösten är den värsta årstiden och så vidare...
 

Jag tror jag tycker om hösten så mycket för att det är något slags lugn som kommer med den. Tävlingarna med hästarna trappas ner, vissa får lite vila eller lugnare perioder. Så gäller även för de hästar jag har i träning, de rids hemma av ägarna istället och jag får den dagen ledig då jag brukar rida andras hästar istället..
Det ställs inte samma krav på allt som under den mest intensiva säsongen och man hinner med lite annat istället. Man är mer "hemma" och inte riktigt så mycket på resande fot, och allt blir bara lite lugnare helt enkelt. Det är lite mer okej att gå in redan klockan åtta på kvällen och få någon lugn timma i soffan på kvällen istället för att man måste hinna fixa allt som inte hinns med att göra dagen efter... 
 
 
 
Ja, jag gillar hösten helt enkelt och känner alltid något slags inre lugn när den kommer. Att hinna landa lite på hemmaplan och sedan ladda upp batterierna inför våren igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON